Ulusal çağrı merkezi
aracılığı ile Evde sağlık hizmetlerine başvuru yapmış olan hastalara 24
saat içinde ulaşılır. Ev ziyaretine giden Evde Sağlık Hizmetleri ekibi
hastayı değerlendirir ve hastanın Evde Sağlık Hizmeti alıp almayacağına
karar verir.
Evde
sağlık hizmeti için kabul edilen hastalar, mevzuat tarafından
belirlenen hakları korunacak şekilde, hasta hakları ve yükümlülükleri ve
hizmet içeriği konusunda bilgilendirilir. Hastanın kendisi veya kendisi
karar verme yetisine sahip değilse kanuni temsilcisi, sunulacak
hizmetin varsa riskleri konusunda her türlü bilgiyi almaya ve
değerlendirme yaptıktan sonra hizmeti kabul etmeme hakkına sahiptir.
Evde
sağlık hizmeti almak isteyen hasta kendi hekimi tarafından takip
altında olmalıdır. Kendisini takip eden bir hekimi olmayan hastalar,
sağlık kuruluşunun evde sağlık hizmeti sunan hekimleri tarafından ve
gerekirse konsültan hekimler tarafından değerlendirilir.
02 Şubat 2022